Afspraak maken

1. Kijk eerst op Thuisarts.nl of Moetiknaardedokter.nl

Heeft u al gekeken op Thuisarts.nl of Moet ik naar de dokter? Niet in alle gevallen is een afspraak met de huisarts noodzakelijk.

 Thuisarts.nl Moet ik naar de dokter?

  

2. Online afspraak inplannen

Let op: op dit moment is het niet mogelijk om online eenafspraak te maken via MGN (Mijn GezondheidsNet). 

Wel kunt u online een vraag stellen aan de huisarts of de praktijkondersteuner. U dient dan wel in te loggen in MijnGezondheids.net (MegGemak) 

Regel uw zorg wanneer het u uitkomt met MijnGezondheid.net

Met MijnGezondheid.net kunt u 24 uur per dag, 7 dagen in de week online uw zorgzaken regelen bij uw huisarts of apotheek.

 • (Herhaal)medicatie bestellen
Bestel medicijnen op het moment dat het u uitkomt. Per geneesmiddel dat u gebruikt is er digitaal een informatiefolder beschikbaar. Print zelf eenvoudig een medicatieoverzicht uit voor als u op reis gaat of bijvoorbeeld naar een specialist moet.

• Online vragen stellen
Stel online – via een beveiligde verbinding – een vraag aan uw huisarts of apotheker. Het is ook mogelijk om een bijlage mee te sturen. Zo hoeft u niet langs te gaan of te bellen. 

De app MedGemak
Met de app MedGemak heeft u 24/7 inzicht in uw zorgzaken via uw smartphone of tablet. De app MedGemak beschikt over onderstaande functionaliteiten:
o Veilig en snel inloggen via een 5-cijferige code
o Online medicatie bestellen
o Handige inneemwekker instellen
o Online afspraken maken
o Maak online een afspraak met uw huisarts
o Bericht sturen met bijlage 

https://youtu.be/-XH3u9UDISA


Inloggen MijnGezondheid.net Meer informatie en aanmelden


3. Telefonisch

Voor dringende zaken liever de assistente bellen:

  1. Telefonisch van 8.00-12:00. De doktersassistente helpt u bij het maken van een afspraak.
  2.  huisbezoek aanvragen: ‘s morgens voor 10.00 uur.
  3. Voor dringende zaken die niet kunnen wachten tot de volgende dag kunt u de spoedlijn gebruiken.


4. Aan de balie

• Kan alleen ná uw spreekuurbezoek. In alle andere gevallen of online of telefonisch via de doktersassistente

Wat kunt u doen bij vragen over ziekte en gezondheid die niet gaan over corona?

Bent u of uw naaste bezorgd over uw klachten of gezondheid?
Twijfelt u of iets kwaad kan?
Kijk dan eerst op Thuisarts.nl. Daar leest u wat u kunt doen en of u de huisarts moet bellen.

 

Twijfelt u toch nog? Of worden uw klachten erger? Bel dan uw eigen huisarts. Ook tijdens deze coronacrisis kunt u uw in dat geval altijd uw huisarts bellen.

Ga NIET naar uw huisarts toe. Bel uw huisarts of zoek contact via internet of e-mail.

 

Zoals u gewend bent, zal de assistente u vragen stellen. Zo weet zij welke zorg op dat moment het beste bij u past, bijvoorbeeld een advies via de telefoon, een afspraak met de huisarts op de praktijk of bij u thuis. Of soms hulp van een andere zorgverlener.

 

Door corona en de maatregelen is het niet altijd verstandig dat u naar de praktijk komt. Of dat de huisarts bij u thuiskomt. Misschien wilt u dit zelf ook liever niet, bijvoorbeeld omdat u een zwakke gezondheid heeft.

Uw huisarts overlegt met u wat in uw situatie het beste is. Samen bekijkt u hoe het voor u zo veilig mogelijk kan. Dat is extra belangrijk tijdens deze coronacrisis.

 

Uw huisarts heeft nog andere manieren om uw klachten te beoordelen en u het beste advies, behandeling of begeleiding te geven. Bijvoorbeeld door te bellen met u.

 

Als blijkt dat u toch moet komen, dan zorgt uw huisarts altijd dat dat veilig kan. Uw huisarts zorgt ervoor dat u geen risico op besmetting loopt. Dit doet de huisarts door ervoor te zorgen dat u niet dichtbij iemand komt die (mogelijk) corona heeft. Bijvoorbeeld door af te spreken dat u op de praktijk komt als er geen andere mensen zijn. Of door u uit te nodigen op een andere praktijk waar geen mensen met corona-klachten zijn.

Ook als de huisarts naar u toe moet komen zorgt de huisarts dat hij/zij u niet kan besmetten.

 Soms heeft u regelmatig begeleiding en controle nodig van uw huisarts of praktijkondersteuner. Bijvoorbeeld als u diabetes of een longziekte heeft. Door corona worden veel afspraken uitgesteld. Uw huisarts zal samen met de praktijkondersteuner bekijken hoe u toch zoveel mogelijk de zorg kunt krijgen die u nodig hebt. Vaak gaat dat via de telefoon, via videobellen of via internet.

 Dus, ook tijdens de coronacrisis geldt:

 Maak u zich zorgen over uw gezondheid? Heeft u klachten?

  • Kijk op Thuisarts.nl of u er zelf iets aan kunt doen.
  • Op Thuisarts staat vaak ook wanneer u uw huisarts of specialist beter kunt bellen.  
  • Bel uw huisarts of specialist bij klachten. Dat blijft belangrijk, ook in deze coronatijd.
  • Komt NIET naar de praktijk.