Inschrijven

Patiëntenstop

Helaas zijn wij genoodzaakt per direct een patiëntenstop in te voeren.

Hierbij willen wij u informeren over de reden van deze sluiting en uitleg geven wat dit betekent voor nieuwe inwoners.

Allereerst is dit een landelijk probleem, de praktijk heeft dan ook haar steentje bijgedragen tijdens de landelijke actiedag 1 juli j.l. om dit probleem onder de aandacht te brengen. Sinds 2017 is er in Nederland een tekort aan huisartsen ontstaan die als praktijkhouder willen werken. Het vinden van opvolgers voor praktijken, die door pensioen of ziekte vrij komen, is steeds lastiger aan het worden. In meerdere regio’s van Nederland geeft dit een groot probleem.

Wat betekent dit voor nieuwe inwoners?

Indien u een huisarts elders heeft, dan schrijft u zich daar niet uit maar blijft u daar patiënt. Daarnaast verzoeken wij u dit aan uw zorgverzekeraar te melden. Als u geen huisarts heeft dan verzoeken wij u ook om melding te maken bij uw zorgverzekeraar dat er in Lobith-Tolkamer geen huisarts is die nieuwe patiënten aanneemt.
Voor pasgeboren kinderen van onze patiënten geldt de stop uiteraard niet omdat zij nog geen huisarts hebben, zij kunnen worden ingeschreven als nieuwe patiënt

​U kunt bij de huisartsen in de omgeving informeren of zij nog nieuwe patiënten aan nemen. 

Via deze website houden we u op de hoogte wanneer de praktijk weer nieuwe patiënten aan gaat nemen.

Aanmelden nieuwe patiënten

Helaas is dit (tijdelijk) niet mogelijk.

Nieuwe patiënten kunnen zich aanmelden door het onderstaande pdf-formulier te downloaden en uit te printen. Om u zo snel mogelijk goed van dienst te kunnen zijn vragen wij u het aanmeldformulier volledig in te vullen en te ondertekenen, voor iedere in te schrijven patiënt één i.v.m de individuele medische voorgeschiedenis en medicijngebruik. U dient ook uw vorige huisarts in te lichten dat u bij ons in de praktijk komt zodat wij daar uw medisch dossier kunnen opvragen

Sinds 2008 zijn de huisartsen verplicht de identiteit vast te stellen van de patient die zorg nodig heeft. Daarom moeten alle nieuwe patienten die zich inschrijven een kopie van een geldig rijbewijs /identiteitskaart/ paspoort en zorgpas bij hun inschrijving overleggen. 

  1. Mobiel nr. en email kan door ons gebruikt worden als wij u iets belangrijks te melden hebben, bijvoorbeeld uitval van het spreekuur, een belangrijke uitslag etc.
  2. Verzekeringsgegevens zijn belangrijk voor een snelle en juiste afhandeling van onze declaraties bij uw zorgverzekeraar.
  3. Medicatie en ziektebeelden zijn belangrijk zodat de huisarts u als nieuwe patiënt goed en veilig kan helpen nog voordat u kennis met hem heeft gemaakt.

Stuur het ingevulde en ondertekende formulier naar:

Huisartsenpraktijk Geuzenwaard
Markt 5
6915 AH Lobith

Download inschrijfformulier